Du är vad du äter...men vad äter du?

Jag är mamma till en glutenintolerant och en med multipla födoämnesallergier. Jag älskar att baka och laga glutenfri/hälsomat. Jag vill dela mina framgångar och bättre hälsa med er men även mina motgångar.
Jag kommer att uppdatera min blogg ungefär två gånger i veckan i början, med befintliga och nya recept.
Hoppas vi ses! Och glöm inte att stanna upp och njuta av livet!

lördag 10 september 2011

Supersnällt...naturligt glutenfria pizzabottnar!

Vi ska ha "detektivkalas" imorgon med Celiakiföreningen på Maritiman. Jag har ringt till Maritiman utan att överdriva, minst 5 gånger, de hade allt under kontroll vad gäller maten (sa dom). Idag, dagen innan kalaset, då jag ringer, visar det sig att att de ändå inte har naturligt glutenfri pizzabotten till kalaset. Jag får lite halvt panik och messar Garbo Food. Mats (ägaren) talar om att det inte finns "naturligt glutenfri" pizzabotten att köpa än förrän i oktober (finns ej i något annat varumärke heller), då ICA tar in dem; men att han gärna sponsrar oss. Mats från Garbo Food är helt underbar, verkligen! Både pizzabottnar och gosaker sponsrar han med som vanligt!

Tack! Det betyder mycket för barnen!

Inga kommentarer: