Du är vad du äter...men vad äter du?

Jag är mamma till en glutenintolerant och en med multipla födoämnesallergier. Jag älskar att baka och laga glutenfri/hälsomat. Jag vill dela mina framgångar och bättre hälsa med er men även mina motgångar.
Jag kommer att uppdatera min blogg ungefär två gånger i veckan i början, med befintliga och nya recept.
Hoppas vi ses! Och glöm inte att stanna upp och njuta av livet!

fredag 18 november 2011

Svartvinbärspaj med äpplemos

Efterrätt, javisst, men samtidigt är svartvinbär mycket rik på C-vitamin och "äpplet som håller doktorn borta". Det blir en dos med massa antioxidanter blandat med lite socker.

Pajdeg

3 dl glutenfritt mjöl (kan vara vad som helst exempelvis glutenfri mix, bovetemjöl, majsmjöl och så vidare)
100 gram smör
1 ägg

Rör ihop smeten och fördela med en sked i en pajform. Grädda i 200 grader i ca 30 minuter.

Fyll pajdegen med hemmagjord äpplemos och svartavinbär; antingen hela vinbär eller så mixar du vinbären  och häller över äpplemoset.

Ställ tillbaks formen i ugnen i ca 10 minuter och låt svalna helt.



Edvin i högsta hugg=)

Efter att Edvin har tagit sin bit.

Servera med vispad grädde, vaniljglass eller vaniljsås.
ve E-vitamin och olika enzymer. Dessa hjälper till att skydda kroppen från oxidativa skador orsakade av fria radikaler.Äpplen innehåller ett antal antioxidanter, inklusive E-vitamin och olika enzymer. Dessa hjälper till att skydda kroppen från oxidativa skador orsakade av fria radikaler.

Inga kommentarer: