Du är vad du äter...men vad äter du?

Jag är mamma till en glutenintolerant och en med multipla födoämnesallergier. Jag älskar att baka och laga glutenfri/hälsomat. Jag vill dela mina framgångar och bättre hälsa med er men även mina motgångar.
Jag kommer att uppdatera min blogg ungefär två gånger i veckan i början, med befintliga och nya recept.
Hoppas vi ses! Och glöm inte att stanna upp och njuta av livet!

lördag 24 september 2011

Plommonpaj

Denna helg åkte vi ut till stugan. Då vi åkte ut på fredag kväll eftersom jag varit i skolan till sent hela veckan tog vi inte heller med oss mycket. Mycket blev glömt och annat tänkte vi inte på. Vi blev som vanligt sugna på något sött efter maten på lördagen (det var även vår granne Kaj och hans fru); så det blev till att slänga ihop vad som fanns i skafferiet.

Pajdeg:

200 gram kex (vilka som egentligen, jag tog Mariakex ((Shärs))
100 gram smör

Krossa kexen och rör ihop med smör till en smet. Bre ut i en pajform med löstagbar kant och ställ in i ugnen på 200 grader i ca 20 minuter.

Häll på 1 burk plommonmarmelad och över det vaniljpudding. Vaniljpuddingen var en påse jag hittade i skafferiet som vi köpte förra sommaren nere i Montenegro, http://www.tastefule.com/dovapupva1.html. Servera med glass och grädde=) Ställ in i kylen en timme. Ta ut och servera med glass. Barnen, mannen och grannarna var saliga även om kombinationen var rätt intressant...men man tager vad man haver!


Mumma!






Inga kommentarer: