Du är vad du äter...men vad äter du?

Jag är mamma till en glutenintolerant och en med multipla födoämnesallergier. Jag älskar att baka och laga glutenfri/hälsomat. Jag vill dela mina framgångar och bättre hälsa med er men även mina motgångar.
Jag kommer att uppdatera min blogg ungefär två gånger i veckan i början, med befintliga och nya recept.
Hoppas vi ses! Och glöm inte att stanna upp och njuta av livet!

lördag 24 september 2011

Inlagda paprikor

Något vi åt mycket som barn och som påminner mig mycket om Montenegro är inlagda paprikor. Jag brukar "rädda paprikorna" jag har i kylen precis innan de blir dåliga. Det spelar ingen roll vad det är för paprikor. Detta är verkligen så gott, testa jag lovar du blir inte besviken!

Tvätta paprikorna. Lägg in i ugnen på 250 grader i ca 20 minuter. Skala paprikorna, medan de fortfarande är varma. Ta bort kärnhuset.

Dela paprikorna i mindre bitar och rör ihop med:

lite äppelcidervinäger
olivolja
3-5 pressade vitlöksklyftor (beroende på hur mycket paprika du har)
mineralsalt

ställ in i kylen och ät som tillbehör. Det är verkligen supergott!

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag brukar också göra Paprikas! Super gott till Grillat kött.
Manja