Du är vad du äter...men vad äter du?

Jag är mamma till en glutenintolerant och en med multipla födoämnesallergier. Jag älskar att baka och laga glutenfri/hälsomat. Jag vill dela mina framgångar och bättre hälsa med er men även mina motgångar.
Jag kommer att uppdatera min blogg ungefär två gånger i veckan i början, med befintliga och nya recept.
Hoppas vi ses! Och glöm inte att stanna upp och njuta av livet!

lördag 26 november 2011

Saltinhalator

Nu i helgen gick för sextonde gången "Mat för livet mässan" av stapeln. Det var tredje året i rad jag var med. För varje år blir det mer spännande och det är fantastiskt hur fina människor man stöter på och knyter kontakt med. En av dessa underbara personer är Dora Vigh från Dorimax som gav mig en Saltinhalator till Albin för hans kroniska luftvägsinflammation (snuva). Jag bifogar en länk till hennes sida med beskrivning och bild av produkten. Agnes som åkte med mig på mässan har en del erfarenhet av saltgrottor från Polen och säger att de är oerhört läkande vid regelbunden behandling. Inhalatorn ska visst räcka i tre år! Jag lovar att skriva om hur det funkar för Albin. Blir jätte spännande att testa!

Återkommer i dagarna med fler inlägg om mässan.

/Sov gott alla:))

http://dorimax.se/lank_under3.asp

8 kommentarer:

Anonym sa...

Hejsan! Idag gjorde den indiska lax- och räkcurryn, mums mums! Jag gjorde råris till och kom på mig själv att gilla råriset bättre än vitt ris. Jag tror att jag har blivit mektofierad, hahaha!

mekto sa...

Hej!
Råris till låter supergott! Gjorde du lax eller räkor? Mums blir sugen nu. Mektofierad låter spännande, hahaha=) Jag har annars blivit retad hela helgen på mässan för att jag inte smakar på alla socker- och stärkelseprodukter.

Superstolt över att du nytto nu=) Kram!

Agnes sa...

Efter helgen har jag nog oxå blivit mektofierad. Har funderat mycket på vad jag stoppar i mig =)

mekto sa...

Glömde hälften av mina grejor på hotellrummet, ja, igen! Behöver ha någon som håller reda på mig=) Känns enklare att fundera på mat! Mektofierad, måste komma på ett koncept med det uttrycket! I like=)

Hörs imon Agnes!

Anonym sa...

Halloj! Jag gjorde rätten med både lax och räkor. Hade tänkt att bara använda räkor men det tar ju evigheter att skala,hahaha! Vi satsar på att få med termen "mektofierad" i nästa upplaga av Svenska Akademins Ordlista, tycker jag!!!!

mekto sa...

Du är för rolig! Men den kombinationen har jag faktiskt aldrig provat, får testa det!

Mektofierad kanske du kan lägga in i smyg när du går mellan hyllorna hela dagarna, superbra idé!

Dora sa...

Tack för ditt fina kommentar om mig i din blogg. Det värmer i hjärtat. Och tack för Julkortet. :-).

Önskar dig och din familj en Fridfull JUL och ett framgångsrikt, hälsosamt NYTT ÅR!
Kram Dora

mekto sa...

Hej Dora=)
Tänkte på dig då jag gjorde lasagnen. Funderade på om man inte kunde använda pastan som ser ut som en solfjäder (liknar lite i varje fall) minns inte vad de hette; något med volanger tror jag. Barnen har en kompis som är allergisk mot flertalet födoämnen men den pastan kan de äta allihop...

Hoppas vi ses snart igen!

Varma kramar till dig!
Mekto