Du är vad du äter...men vad äter du?

Jag är mamma till en glutenintolerant och en med multipla födoämnesallergier. Jag älskar att baka och laga glutenfri/hälsomat. Jag vill dela mina framgångar och bättre hälsa med er men även mina motgångar.
Jag kommer att uppdatera min blogg ungefär två gånger i veckan i början, med befintliga och nya recept.
Hoppas vi ses! Och glöm inte att stanna upp och njuta av livet!

torsdag 23 februari 2012

Kycklingpaj

Häromdagen blev det paj till middag. Edvin och jag pusslade ihop en paj efter en lång överläggning om vad som skulle vara i och det blev...

500 gram kycklingfilé
2 hackade rödlökar
3 ägg
3 dl havremjölk
200 gram riven parmesan
200 gram keso
500 gram färska tomater
malen svartpeppar
mineralsalt
1 msk curry
olivolja

Pajdeg:

3 dl Provenas havremjöl
100 gram smör
1 ägg

Rör ihop ingredienserna och bre ut i en pajform.


Tillbehör: 

Oliver, grillad paprika och majs.

Hacka lök och skär kycklingfilén i små bitar.
Stek snabbt i stekpanna med olivolja på hög värme.
Häll ingredienserna i pajformen.
Skär tomaterna och lägg i formen.
Rör ihop ägg, havremjölk, parmesan, keso samt kryddor och häll allt över tomaterna.

Ställ in pajen i ugnen på 200 grader i ca 30 minuter.
Servera med oliver, grillad paprika och majs.
Supergott!

Mums.

Inga kommentarer: