Du är vad du äter...men vad äter du?

Jag är mamma till en glutenintolerant och en med multipla födoämnesallergier. Jag älskar att baka och laga glutenfri/hälsomat. Jag vill dela mina framgångar och bättre hälsa med er men även mina motgångar.
Jag kommer att uppdatera min blogg ungefär två gånger i veckan i början, med befintliga och nya recept.
Hoppas vi ses! Och glöm inte att stanna upp och njuta av livet!

onsdag 15 februari 2012

Rödavinbärspaj

Albin hade kalas nyligen och då gjorde jag bland annat en paj med röda vinbär. Ett alldeles utmärkt sätt att bli av med alla bär då sommaren snart är här igen och jag behöver plats i frysen=)

Pajdeg:

100 gram rumsvarmt smör
3 dl fin mjölmix (ta vilken du vill)
1 ägg

Rör ihop ingredienserna och bre ut degen i en pajform.
Ställ in i ugnen på 200 grader i ca 20 minuter eller tills degen blivit gyllenbrun.

Fyllning:

500 gram bär
vaniljvisp, antingen Valios laktosfria  eller Oatleys tycker jag smakar bäst

Vispa vaniljsåsen och häll i den avsvalnade pajformen.
Häll över de upptinade bären.
Ställ in i kylen och servera pajen kall.

Vackert och gott.

Inga kommentarer: