Du är vad du äter...men vad äter du?

Jag är mamma till en glutenintolerant och en med multipla födoämnesallergier. Jag älskar att baka och laga glutenfri/hälsomat. Jag vill dela mina framgångar och bättre hälsa med er men även mina motgångar.
Jag kommer att uppdatera min blogg ungefär två gånger i veckan i början, med befintliga och nya recept.
Hoppas vi ses! Och glöm inte att stanna upp och njuta av livet!

lördag 27 augusti 2011

mitt allra första inslag...man ska laga bra; hälsosam mat på kort tid...

... spaghetti italiano´ - 4 port

olivolja
1 finhackad vitlöksklyfta
500 gram körsbärstomater
1 dl oliver (urkärnade)
500 g spaghetti
örtsalt och svartpeppar
en grovhackad näve med rucola

Hetta upp en stor stekpanna; häll i olivolja och stek vitlöken i en minut innan du lägger i tomaterna och oliverna. Låt koka i någon minut. Koka spaghettin al dente. Smaka av såsen med salt och peppar. Tillsätt den hackade ruccolan.
Njut med lite bröd och vin. Ljuvligt.

1 kommentar:

Anonym sa...

Perfekt fredagsmiddag!
Mer bilder, mekto. :)
kram Manja